معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در آستانه شروع مدارس هشدارهایی به والدین و دانش‌آموزان ارائه کرد.

مدرسه دخترانه - دبیرستان دخترانه - دختران دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین، سرگرد جواد مختار رضایی‌ معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شروع مدارس در مهرماه گفت: از آنجا که در آستانه مهرماه و شروع مدارس هستیم، ممکن است عده‌ای سودجو قصد انجام کلاهبرداری‌های مختلفی را داشته باشند. به عنوان مثال، کلاهبرداران می‌توانند اقدام به تماس یا ارسال پیامک کرده و با عناوین مختلف مانند ثبت‌نام مدارس، ثبت‌نام کتاب درسی، روپوش مدرسه و... زمینه کلاهبرداری را فراهم کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: همچنین ممکن است با عنوان جذب دانش‌آموزان نخبه یا کشف استعدادهای درخشان، خانواده‌ها را برای کلیک کردن روی لینک‌های آلوده خود ترغیب کنند.

رضایی گفت که سودجویان ممکن است با ارسال لینک‌های آلوده به تلفن‌همراه افراد نفوذ کرده و اطلاعات شخصی آنان را استخراج و از آنها سوءاستفاده کنند. همچنین ممکن است با به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد، حساب‌هایشان را خالی کنند.

وی با بیان اینکه از دادن اطلاعات شخصی خود به دیگران خودداری کنید؛ افزود: در این ایام ممکن است سایت‌های زیادی برای فروش لوازم‌التحریر به صورت اینترنتی فعال شوند که باید توجه کرد تنها از سایت‌های معتبر خرید کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا اظهار کرد: در این بازه زمانی، تبلیغات لوازمی مانند کیف و کفش و لوازم‌التحریر در فضای مجازی به صورت گسترده در حال انتشار است. همچنین ممکن است این تبلیغات حاوی پیام‌های فریب‌دهنده باشند و با ارائه قیمت‌های پایین، افراد را به خرید ترغیب کنند که هموطنان باید در این باره دقت کنند.

کد خبر 880591
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha